Sesja z 3 maja 2012 dzięki uprzejmości Witox-a, który odwiedził nas ze swoim Derbi X-Race. … 10.04.2012 – reklamacja motoroweru Derbi Senda. 11.05.2012 „Witam, imię i nazwisko firma Probike (…) wszystko zostanie naprawione na gwarancji, tylko motocykl musieliśmy zabrać z Bydgoszczy, zabraliśmy go tutaj do nas do Warszawy, jak tylko naprawa zostanie ukończona to motocykl zostanie odesłany do państwa pod dom (…)” – rozmowa telefoniczna. 25.05.2012 „Zaszła potrzeba wezwania rzeczoznawcy ponieważ w międzyczasie przy próbie naprawy wyszły kolejne uszkodzenia, wyszły kolejne fakty, które wcześniej nie zostały zauważone, (…) fakty jakie wyszły później i oszustwa z państwa strony (…) próba wyłudzenia pieniędzy jest po prostu karalna (…) z podmienionymi częściami (…) rzeczoznawca twierdzi co innego (…) jest ewidentnie podmiana części, właśnie widać, rzeczoznawca stwierdził na zdjęciu, że takie uszkodzenia nie mogły powstać przy normalnej jeździe, gdyby to było uszkodzenie przy normalnej jeździe to uszkodziły by się tez inne części, części które u państwa w motocyklu są nowe i nie tknięte, (…) takie informacje otrzymałam od kolegi, który rozmawiał z rzeczoznawcą (…)” – rozmowa telefoniczna z pracownikiem Probike S.A. 06.06.2012 „Pana motorower nie kwalifikuje się do naprawy w ramach gwarancji udzielonej przez producenta (…) Pana motorower nie był do tej pory oglądany przez rzeczoznawcę, (…) a tym samym nie dysponujemy protokołem z oględzin pojazdu.” – pismo z kancelarii reprezentującej Probike S.A. Firma najpierw uznaje reklamację, później oskarża klienta o oszustwo i podpiera się opinią rzeczoznawcy, a następnie przyznaje, że w ogóle nie było oględzin przez rzeczoznawcę. Motorower od dnia 19.04.2012 znajdował się w serwisie w Bydgoszczy a od 11.05.2012 w serwisie w Warszawie gdzie w końcu w dniu 18.06.2012 został na zlecenie Probike S.A. obejrzany przez rzeczoznawcę. [wpcol_1half id=”” class=”” style=””] Uszkodzenia z dnia 24.04.2012 opisane przez serwis AlterMotors
- – dźwignia hamulca przód
- – lusterko prawe
- – tylny błotnik (niebieski element za siedzeniem)
- – kierunkowskaz prawy tył
- – lewa goleń amortyzatora
- – guma rolgazu
- – pokrywka zbiorniczka pompy hamulcowej przód
- – osłona lampy przód + naklejka
- – przednia felga (mocno)
- – 1 szprycha wygięta
- – osłona kolektora wydechowego
- – dźwignia sprzęgła
- – tarcz hamulcowa przednia
- – rysy i przytarcie od tarczy hamulcowej na zacisku przednim
- – kierownica
- – lewa manetka (guma)
- Błotnik tylny – połamany, osłona górna błotnika tylnego,
- Kierunkowskaz tylny prawy – porysowany
- Rękojeść prawa – przecięta
- Koło przednie – centrowanie koła,
- Pogięta część szprych
- Zawieszenie przednie – sprawdzenie, pomiar,
- Rama – sprawdzenie, pomiar,
- Łożyska główki ramy – sprawdzenie.